tisdag 1 maj 2012

1:a maj och grillning

Idag är det första maj, redan, tiden går så snabbt. Det har varit riktigt fint väder idag, barnfamiljerna har varit ute och lekt, andra har klippt gräset. Härligt med lite liv runt sig. Jag och Jesper har skruvat ihop grillen, så nu står det grillning på menyn. Lyxbåt, ett foliepaket med potatis, diverse fiskarter och räkor. Mums. Har precis kommit från svärföräldrarnas koloni, har varit där och druckit kaffe. Underbart.

Min klematis som jag fick från pappa förra året har nu börjat få knoppar, päronträdet står i full blomsterprakt och följden av allt det ljuvliga blir en rinnande näsa. Är mycket björkpollen ute nu, hela dagen igår fick jag ligga inne. Jag har glömt att köpa tabletter, fattar inte varför. Det är inte så att det kommer som en överraskning för mig att det är pollen varje år. Men ändå är jag alltid för sent ute. Men men. Hoppas att ni har haft en härlig första maj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar