lördag 5 november 2011

Får och inte får, det är frågan

Hej!

Idag när jag kom hem från jobbet möts jag av en människa i min trädgård. Blir helt paff. Det visar sig att det är min granne på gården där vi bor som står och klipper ner mina buskar. Frågar henne vad hon gör: då svarar hon
- jag har ju sagt till dig att klippa ner de här buskarna.
Ja men jag har inte haft tid säger jag då. Då säger hon bara
- om du inte har tid tycker jag du ska låta din trädgård vara som den är och klipper vidare. Sen när är det okej att grannen lägger sig i hur jag gör och inte gör. Och gå in och klippa ner mina buskar, NEJ det är inte okej. Måste ju räknas som olaga intrång. Det värsta av allt är att de här buskarna inte alls ska klippas ner, Blir förbannad!

Till en trevlig sak, idag träffa jag de två underbaraste människorna som finns. Inger och Ida <3, blir alltid lika glad över att se dem. Så himla positiva, Goa och glada. Massor av pussar och kramar på er. Nej nu ska jag lägga mig i soffan, äta polkagris från Gränna och försöka lugna ner mig efter dagens händelse med grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar