torsdag 24 november 2011

Gränna bilder och gåsamiddag

Hej!

Idag är det en riktigt grå trist dag ute. Det här får man kanske inte säga, men jag önskar det kunde snöa. Är ju jul snart ändå, och det finns inget mysigare än att det snöar på första advent. Tänk att det är första advent på söndag, förstår inte hur det kan gå så snabbt. Idag har jag lämnat in mina skoluppgifter, skönt. Inte mycket kvar nu så kan jag titulera mig inredningskonsult. Har jag bara tre år kvar till arkitekt sen.
I helgen som gick fick vi besök av Jespers systers familj, var trevligt. Sluta med att min snåla eller hmm ekonomiska (som han säger) sambo öppnade plånboken och köpte en ny dator. En stationär dessutom, det brinner i min inredningsådra att behöva ha en sån klump på skrivbordet. Du vet vad som gäller Andreas, svart och liten, helst så jag kan få in den i skåpet!! Var dock min jobbhelg så jag fick inte träffat dem så mycket, men vi var i allafall på Ängavallen och åt gåsmiddag. Mycket mycket trevligt och gott.
Här är bilderna från Gränna, (en super trevlig helg som jag aldrig kommer att glömma.) Bättre sent än aldrig som man brukar säga, eller bättre aldrig en sent som min lärare i högstadiet sa. Kan ju stämma bra ibland

Min underbara Jesper

Utsikt från Gunnel och Fredriks köksfönster, underbart

Fredrik odlar blåbär, med självplockning på¨sommaren. Gå gärna in på hans hemsida, Lillamattsa

Berget med Brahehus på toppen, dit upp gick vi. Härlig promenad

Nästan halvvägs upp på toppen och målet

Framme! Resten av gänget var kaffesugna, bara jag som tog en massa bilder

Utsikten. Där pilen visar bor Fredrik och Gunnel

Jag och Jesper <3

Kaffe och kaka har man gjort sig förtjänt av efter den klättringen

Sen bar det iväg till skogen och plocka svamp, blev en del

Min allra första kantarell

Stolt

Blev en del svamp sen när vi skulle rensa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar