söndag 4 december 2011

Andra advent

Hej!

Andra advent, blåsigt och regnigt. Det verkar som det ska bli sånt här väder, men man ska aldrig sluta hoppas på en vit jul. Idag har jag och Jesper bara varit hemma. Jag har legat och läst tidningar, skönt att kunna rensa upp lite i tidningshögen. Har ju blivit rätt så stor, så har kommit på en julklapp till mig själv idag, ett tidningsställ. Är nog bättre att samla alla än att ha dem över hela huset som jag har nu, till Jespers stora hat. Är så irriterad över mina tidningar. Jesper hitta julklappen som jag hade köpt till honom, måste gömma dem bättre. Zlatan boken, så han kröp ner i sängen och börja läsa, och det verkar som Malte var väldigt intresserad. Eller vad tror ni?



Idag var det dags att tända andra ljuset, så vi värmde lite glögg och åt pepparkakor.

Tände även i kubus ljusstaken


1 kommentar:

  1. klart Malte är intresserad men lite frustrerad över att han inte kan läsa så han sover istället (försvarsmekanism som finns hos barn också när saker blir för jobbiga)

    SvaraRadera