onsdag 7 december 2011

Tapet tapet på väggen där

Hej!

Ni har kanske sett på vissa bilder vilken tapet jag har i sovrummet. Det har varit en favorit sen första gången jag såg den. Så jag bestämde mig för att nästa ställe jag flytta till skulle jag tapetsera med den. Woods white/black från Cole & Son. Och det har jag gjort också. Så här är före och efter bilder från sovrummet.Jag tror inte jag behöver skriva vilka som är före respektive efter.




Tack till min goa vän Therese som hjälpte mig att riva tapeter, och Jespers mormor Ann-Marie, utan er hjälp hade vi nog hållt på att riva än. Betyder mycket!



De andra väggarna är vävda och målade i vitt. På den sista bilden ser man också en skymt av det nya golvet vi lade in. Tyckte inte att ett orange linoleum golv var så vackert. Vi bestämde oss för att vitt, grått klickgolv. Det enda som saknas här är, listerna. Alla listerna i huset har jag tagit loss och målat i vitt. De var bruna från början. Mycket jobb, men nu är det precis som jag har tänkt mig.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    jag älskar björktapeterna och har själv funderat på att tapetsera en fondvägg i dem. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera