måndag 5 december 2011

Lite liv på bordet

Hej!

Nu har min Hyacint börjat blomma på bordet, är så fint. Ska köpa någon till och göra ett arrangemang hade jag tänkt. Med lite mossa och annat, men det kan vänta till lite närmare jul.


Malte har legat med mig i sängen hela helgen, han har undrat varför vi bara har legat där. Men vi har busat och myst så han har nog inte tyckt det var så jobbigt. I lördags hade Jesper köpt en liten godispåse till mig, och jag kan ju se vem som var godissugen.
Ertappad! nej då jag skäms inte

2 kommentarer:

  1. Hej Charlotte! Vilken fin och inspirerande blogg du har. Jag har en fundering som du kanske kan hjälpa mig med.. Jag behöver köpa två nattduksbord till vårt sovrum men vet inte vad jag ska välja. Sovrummet går i vitt, ek och creme. Vet du kanske någon accentfärg man kan lägga till som förhöjer myskänslan?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack så jätte mycket för de värmande orden. Jag hjälper gärna till. Har suttit och klurat på det en stund. Det finns många olika varianter. Är sängen i ek så kan man välja att ha sängbordet i samma, för att få en enhetlig känsla. Man kan då lägga in accentfärger i gardiner, påslakan, överkast eller kuddar. Men du kan även köpa vita som är väldigt hållbart, går aldrig ur tiden. Kvittar då vad du har för färg på väggar och annat. Samma sak gäller där med accentfärger. Det tredje alternativet är att måla ett par nattduksbord i den färg du tycker om. Tips på accentfärger till vit och creme är ljusa lite pastelliga färger (grön, turkos, blå, rosa) då mörka murriga lätt kan ta över rummet. Jag hoppas du blev lite hjälpt av det här och fick det svaret du ville ha. Fråga gärna annars. Mvh Charlotte

    SvaraRadera