torsdag 9 februari 2012

När är man nöjd

Hej!

Mina tankar är inriktat på inredning om inte 24 h om dygnet så i alla fall 23. Jag läser många inredningsmagasin, läser bloggar och fantiserar själv om lösningar och roliga idéer. Inte minst idéer i mitt eget hem, jag vill testa allt. Känns som jag aldrig blir riktigt nöjd eller färdig. Nu är det hallen jag har tröttnat på, eller tröttnat och tröttnat den har aldrig riktigt blivit bra. Nu har jag två förslag på hur den skulle kunna bli riktigt bra. Det ena förslaget är lite mer Jesper humant, då den inte kostar någonting eftersom jag bara ska flytta runt på sakerna hemma. Fast om jag känner mig rätt, så lutar det mer åt det andra. Då ska mina hang it all bort, in med dem i klädkammaren och i sovrummet. Istället ska väggen bli randig, in med ett träd från Swedese som klädhängare och en byrå componibili från Kartell där alla mössor, koppel och småsaker kan husera.


Bilder lånade från Miljögården

Tror som sagt det blir den bästa och finaste lösningen.

Föddes jag med den här inredningsådran, kreativiteten och begäret över att allt ska stämma in i minsta detalj? Eller varför kunde jag inte vara mer som Jesper, att man vill ha fint runt sig men inte det att alltid skulle vilja göra om och hitta bättre, roligare och annorlunda lösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar